Jūs lankotės archyvinėje TikraiBe.lt svetainės versijoje. Prekių įsigijimas joje negalimas.
Kviečiame apsilankyti naujojoje TikraiBe.lt svetainėje

6 įspėjantys požymiai, kad Jūs galbūt netoleruojate glitimo ir to nežinote

Šeš, 2013-11-02 12:10 įrašė reda05

Sunku atpažinti jautrumą glitimui arba celiakiją, kai nesusimąstai apie tai. Medicininiai testai neretai klysta parodydami neigiamą atsakymą, o žmogus, jautrus glitimui, ir toliau kenčia gausybę simptomų. Tokiems žmonėms dažnai sakoma, kad jie tik įsikalė į galvą, kad gali sirgti celiakija. Kraujo testai, kurie nustato celiakiją, "ieško" tik vieno iš 6 polipeptidų, esančių kviečiuose - gliadino. Yra dar penki: kviečių gemalų agliutininas, gliuteomorfinas, gliuteninas, prodinorfinas ir omega gliadinas. Kiekvienas iš jų arba keleto šių baltymų kombinacija gali sukelti alerginę reakciją kviečiams. Kiekvienas pasireiškiantis simptomas gali būti būdingas ir kitoms ligoms. Net glitimo netoleruojantiems ar celiakiją turintiems žmonės simptomatika yra labai skirtinga ir įvairi, todėl tai yra taip sudėtinga.

Šiame straipsnyje pateiksime šešis bendruosius glitimo netoleravimo simptomus. Kartais šie simptomai pasireiškia iš karto po valgio ir ilgai nesitęsia. Kitais atvejais, simptomai gali tęstis kelias savaites ar net nebeišnykti, o tai gali reikšti, kad tai -  autoimuninė liga, o ne glitimo netoleravimas.  

6 glitimo netoleravimui būdingi simptomai:

1. Be abejo, atsiranda žarnyno, skrandžio ir virškinimo problemų, tokių, kaip dujų kaupimasis, pilvo pūtimas, šleikštulys, pilvo spazmai, vidurių užkietėjimas, viduriavimas arba abiejų kombinacija - dirgliosios žarnos sindromas.

2. Galvos skausmas ir/ar migrena.

3. Fibromialgija (dešinėje). Visų pirma, tai nėra liga, tai - sindromas. Fibromialgija yra lėtinis išplitusio skausmo sindromas, trunkantis daugiau kaip 3 mėnesius ir pasireiškiantis 11-oje iš 18-kos specifinių kūno taškų jautrumu.

4. Emocinės problemos, įskaitant ilgalaikį nervingumą ir staigias, nepagrįstas ir neracionalias nuotaikų kaitas.

5. Neurologinės bėdos, įskaitant galvos svaigimą, pasunkėjusį pusiausvyros išlaikymą ir periferinę neuropatiją, kuri sukelia galūnių skausmą, silpnumą, tirpimą ar sustingimą. Periferinė neuropatija - tai neurologinis sutrikimas, išsivystantis dėl periferinės nervų sistemos (neuronų aksonų) pažeidimų.

6. Nuovargis, nesvarbu, koks - lėtinis ar pasireiškiantis po kiekvieno valgio. Lėtinis nuovargio sindromas, kaip ir fibromialgija, yra sindromas, o ne liga. Jei Jūs išgirdote būtent tokią diagnozę, gali būti, kad gydytojas negali rasti Jūsų nuovargio tikrosios priežasties.

 

Taip, visi šie simptomai yra būdingi ir kitoms ligoms, todėl sunku vien pagal simptomus spręsti apie ligą. Kaip apsispręsti? Pirmiausia, susirašykite visus simptomus, kurie jus vargina, nesvarbu, ar tas simptomas buvo trumpalaikis ar ilgalaikis. Nedarykite prielaidų iš simptomų, pvz.: man skauda nugarą dėl per ilgo sėdėjimo. Tiesiog pasidarykite sąrašą, nesistengdami paaiškinti kiekvieno užrašyto nusiskundimo. Tada pradėkite 60 dienų trunkančią dietą be glitimo. Jei jaučiate, kad neištversite tokios dietos, gali būti, kad esate priklausomas nuo glitimo. Dažnai pasitaiko tokių atvejų, kai žmogus yra priklausomas nuo to, kam iš tiesų yra alergiškas, tik to nežino. Laikydamiesi dietos be glitimo iš savo valgiaraščio kuriam laikui turėtumėte išbraukti kviečius, rugius, miežius, speltą, kamutą, avižas ir kvietrugius. Valgyti galėtumėte bolivinę balandą, grikius, sorgas ir ryžius. Būtina atidžiai skaityti etiketes, nes supakuotuose maisto produktuose (pvz.: padažuose, salotų padažuose, biriuose produktuose) gali būti glitimo, kuris į maistą pateko kontakto metu su glitimo turinčiais produktais. Po 60 dienų peržiūrėkite savo nusiskundimų sąrašą, ar sumažėjo simptomų. Jei jie beveik išnyko, galite ir toliau sėkmingai laikytis dietos be glitimo. Jei visgi nesate įsitikinę, kad Jums padėjo begliuteninė dieta, grįžkite atgal prie senosios, įprastos mitybos ir stebėkite, ar simptomai nepaaštrėjo. Jei nusprendėte toliau laikytis begliuteninės dietos, po 6 mėnesių galima bandyti į maisto racioną grąžinti "išmestus" produktus, jei jie nesukels alergijos.


Šaltinis